Wednesday 26 December 2012

A Short Trip To Gambang WaterPark :) PART 2 .

Assalamualaikum dan Selamat sejahtera :)

okay okay . Ni sambungan Part 1 punye , so sesapa yang tak 
baca yang entri part 1 punya silakan baca di sini GAMBANG PART 1 .
hrmmm , first first kitorang masuk je , Aku ngan ikha yang 
cantik cute miut tu terjah sungai buatan tu . Ikha nampak lifeguardlahh,
teruss miang keladi rebus . ahaha . nak buat buat lemas , 
padahal cetek jee . Ahh nyebok je lifeguard ni .. kacau .
*segala gambar kat entri ni aku pinjam pakcik google punye*

Kitorang(aku ngan ikha) pergilah sweet sweet kat sungai buatan
tu , haha . Siap amek gambar lagikk . memang bestlah ,
Ada ombak bagai , tapi sabar jelah nak tunggu habes
satu round sungai tu . ni kalau sweeet couple bolehla .hahaAku ngan Ikha kerja nak cuci mata je kejenye . amboiii ikhaa.
Amboi Ish Ish Ish . Astaghfirullah .sudah sudah . Lepas
kitorang sweet menyeweet kat sungai tu , kitorang gelah
gelungsur yang berbagai bgai jenis tu . Yang gelap , Terang
sume ada . haha . Sampai naik ngan family orang lain pun ada .
Haha Sorry ikha aku terjerit siket . siket je .
Kau pun tau aku ni gayat siket kan .
 ehehehe . 



Floating: Visitors enjoying a raft ride.
 lebih kurang macam nilah sungai yang aku ngan ikha susuri tu .

Lepas naik gelungsur bagai , Ikha ajak aku naik mende alah yang
sangat sangat menggerunkan aku . oi aku takutlahh . At first
memang takut ah , tapi disebabkan Ikha, aku beranikan diri .
tapi memang best ah . Semangat aku lagi bertambah bila sorang abang ni pass tilamkecik tu kat aku , ehehehe . padahal ada budak cina mintak kat blakang ikha ,aku jugak yang dia nak bagi . Pastu nak senyum senyum kucing pulak .Malulah aku . dahla ramai geng geng die kat situ , ecehh perasann nak mampuss . Eh tak pasan punlah , Ikha pun perasan perbuatan abang yang freakos tu . ahaha . Abang abang . pelik bebenoo . 


 Ikha beria ajak aku main mende alah ni . mula mula aku takut gila bhaii .

Masa kat atas ni , aku terjatuh sebab tergelincir gitu . Malu malu malu .
abang lifeguard tu tahan gelak je . Aku pang karang baru tau .
Malu siaaaaa .Pastu aku pun menggelungsuri dengan beraninya .
huhuhuhu. fuyoohh . Best Experience woahhh .
Dua kali aku naik mende alah ni . Aku pun dah muak tengokkk abang
 lifeguard tu . Asyik nak gelakkan aku je . heshhhhhhh . 


 pandangan dari atas , mula mula memang kecut perut ah .

Lepas kitorang main mende alah menakutkan tu, kitorang ge CocoBeach , Sakit hati je ge situ . Dahla kene tolak ngan sekumpuln budak lelaki
yang sah takda adab terhadap wanita . haha . Kalau aku jumpa
mereka sekalian aku nak je cabut gigi gigi diorang .
Kesian Ikha Asik kene turun sebab nak ge jauh sikit. Aku takut 
nak turun sebab aku fobia senanya , dulu time dajah 5 gitu aku hampir hampir nak lemas katpantai buatan kat Waterworld Melaka .
Since tu aku takut siket ngan air .
And kat Coco Beach ni kitorang berkenalan ngan abang ILP , eh abang ke ? layakla dipanggel abang ,
sebab dah lepas SPM . Tak silap aku nickname diorang Joe ngan Roy .
Ahahaha . sporting diorang ni . Sorang tu loghat dia macam orang
belah pantai timur tapi cakap stay kat skudai . heshh . Yang si
Joe tu siap ajak Ikha kawen lage , ahaha . Ikha femess uuu femesss .
ahahaha .lawak beteiii .



 ni Coco Beach , ni gambar yang lama punya , sebab yang sekarang
dah ada improvement siket :) 


 WELCOME TO BUKIT GAMBANG WATER PARK KUANTAN MALAYSIA ! 


 Ha ni gambar yang ori , kitorang punya . ni tempat kanak kanak . 

Lepas kitorang dah bersuka ria tu , aku ajak Ikha cari mak aku , kat tempat kanak kanak ni , ehehe . Even namanya tempat untuk kanak kanak ,
kitorang main je . best pulakmain kat sini . Memang lencun ah .
Ada satu part gelungsur rata tu ,Aku terjatuh terduduk . Mak aihhh aku
rasa punggung aku macam terhentak apa je .
Sakittt woi . ahaha . Kesah pulak saket ke hape . kitorang main je sampai kecut tangan kaki segala . Lepastu dah penat , ge beli food food siket ,
Dah kalau maintak ingat apa kan .

Lepas makan bagai , kitorang pi pulang boya , tukar baju bagai .
Haaa part ni lah yang aku suka , Guess what ? Kitorang pi singgah
kedai souvenir . Mak aihh wa cakap sama luu rambang mata derr

nak pilih baju lah , keychainlah , ada penguin tu comel tapi mahal .
Aku ni berjimat , tak gitu ? haha . Ikha ge beli barang die ,
Aku ngan mak aku borong siket baju aku, akak aku, baju ipah .
Keychain . uhuhuhu . Keychain kalau takbeli memang rugi .
Aku jenis suka kumpul keychain . Sebab tu aku suka mintak souvenir kat
orang yang ge jauh jauh tu , At the same time keychain yg mereka
bagi tu tanda kenangan lahh kan . :)

Lepas tu kitorang gerak balik rumah , perut dah laparr gila ni .
Kitorang singgah satu restoran lah jugak , Aku treat diorang .
Aku makan nasi kukus , Ikha suruh try . Sdeap jugaklah .
Ikha ngan tomyam dia . haha . Mak aku pun sedapp je makan .
Beli satay untuk family Ikha siket . aku bukannya makan satay pun .
ahahaha . Lepastu balik hantar Ikha balik rumah dia . Jumpa Adek Yo .
Adek Yo yang tembam serupa ngan Haziq . ahaha .

Lepastu balikkkk rumah . huhuhuhu . PEnatt gila .
Teringat ikha tido dalam kete , hihi .
Ikha masa tido asyik '
faham angguk faham angguk' . haha
maaaf Ikha . ehehe . Alah aku pun sama je kott .

Best memories with Ikha yang pemess . huhu .
Million thanks to emak , akak and Ikha . :) 

------------------------------THE END---------------------------


No comments: